17 fotoboeken per minuut bij albelli in aanloop naar kerstmis

~ Fotoboekenfabrikant verwacht komend weekend recordaantal van 50.000 orders ~

AMSTERDAM, 16 december 2011 – Met de kerstdagen in aantocht draait fotoboekenproducent albelli letterlijk overuren. Komend weekend verwacht het bedrijf maar liefst 50.000 bestellingen te verwerken. Dat komt neer op één fotoboek per 3,5 seconde, een record. In deze periode maakt albelli werkdagen van 24 uur om er voor te zorgen dat klanten, waar dan ook in Europa, hun bestelling nog voor kerst in huis hebben.

Nog meer cijfers: rond de feestdagen produceert albelli maar liefst 5.000 kilometer papier aan fotoboeken, dat is net zo ver als van Amsterdam naar Moskou en weer terug. Ook het aantal foto’s dat albelli in deze periode verwerkt is indrukwekkend: bijna 70 miljoen foto’s op hoge resolutie in aanloop naar de feestdagen.

Fotoboekenweer
Afgelopen weekend was er al een piek in het aantal bestellingen – toen werden er op de drukste dag 20.000 bestellingen geplaatst – maar voor komend weekeinde verwacht albelli nog hogere cijfers. Een reden hiervoor is de weersverwachting in combinatie met het laatste bestelmoment voor kerst, aldus Daniel Scheijen, Country Manager Benelux bij albelli. “Storm en regen bleken in het verleden al typisch fotoboekenweer. Zondag 18 december zal waarschijnlijk de drukste dag van het jaar zijn,” zo voorspelt Scheijen.

De drukte bij albelli sluit aan op de trend om steeds persoonlijkere cadeaus te geven. “Fotoboeken zijn zeer persoonlijk en daarom steeds populairder. Ook zien we een duidelijke groei in de vraag naar persoonlijke kalenders.” De komende weken blijft het aanpoten bij albelli, zo verwacht Scheijen. “Aan het einde van het jaar maken veel mensen een jaarboek van alle mooie momenten. In de periode tussen kerst en nieuwjaarsdag blijft het daarom behoorlijk druk in de eigen productiefaciliteit in Den Haag.”

Klik hier voor een PDF van het persbericht