albelli introduceert smartphone app voor fotoboeken

Amsterdam, 3 februari 2016 – Wat is er fijner dan het vakantiegevoel nog even vast te houden op de terugweg van je vakantiebestemming? Terugkijken op een geslaagde vakantie of weekend weg door vele malen door je foto’s te bladeren. Of juist de alledaagse momenten, die nu vaak worden vergeten, herbeleven? Grote en kleine herinneringen kunnen vanaf vandaag gemakkelijk en snel worden vastgelegd in een fotoboek met de smartphone app van albelli, voor zowel Android- als iOS-smartphones.

Met de albelli smartphone app maak je in een handomdraai een vierkant fotoboek, waarbij je de keuze hebt uit drie verschillende formaten (10×10 cm, 14×14 cm en 21×21 cm). Uiteraard kun je foto’s uit de filmrol van je smartphone gebruiken, maar door de volledige integratie van Facebook, Instagram en Dropbox is het ook mogelijk om foto’s die hier opgeslagen staan te importeren. Je hebt de keuze uit een witte of zwarte achtergrond en ook is er de optie voor hoogglans, wat je foto’s nog beter laat uitkomen. De app geeft je bovendien de mogelijkheid om lay-outs toe te voegen aan de pagina’s.

Persbericht 1

Bart Westerveld, Country Manager van albelli, vertelt: “Tegenwoordig wordt bijna elke herinnering vastgelegd met een smartphone. Foto’s worden vaak gedeeld via social media als Facebook en Instagram, of opgeslagen in een cloud-oplossing als Dropbox. Door het gebruiksgemak van de smartphone app bieden wij consumenten nu de mogelijkheid om deze foto’s niet alleen op te slaan, maar hier in een handomdraai een fysiek fotoboek van te maken.”

Met de lancering van de smartphone app gaat tevens de campagne #uitdepocket van start. Op verschillende plekken in het land en op social media wordt op een ludieke manier aandacht besteed aan de lancering van de app.

De lancering van de smartphone app volgt na de succesvolle introductie van de iPad app eind 2014. De app van albelli is gratis verkrijgbaar in de Google Play Store en de App Store.

Persbericht 2 Persbericht 3

albelli is onderdeel van albumprinter BV, één van de grootste fotoboekenproducenten in Europa. Het bedrijf produceert naast fotoboeken ook fotokalenders, telefoonhoesjes, wenskaarten, agenda’s en foto’s op canvas, forex, plexiglas, aluminium en hout. albumprinter is actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. albumprinter heeft een eigen productiefaciliteit in Nederland waar de productie plaatsvindt voor de gehele Europese markt.

albelli werd in 2013 door Stichting Thuiswinkel Awards uitgeroepen tot meest populaire webshop in de categorie ‘Hobby en Cadeau’ en in 2014 door ABN AMRO verkozen tot Beste Webshop van Nederland. WUA! verkoos albelli in 2013 en 2014 tot beste aanbieder van fotoboeken en in 2015 tot beste aanbieder van foto op canvas. In september 2015 riep de Consumentenbond albelli uit als beste uit de test op het gebied van fotoboeken. Ook werd albelli gekozen als Beste Webshop in de categorie ‘cadeau’. In 2014 nam albumprinter het Noorse fotoknudsen A.S. over.

Voor meer informatie, een review-aanvraag, een interview of ander beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Kirsten Spoelstra of Mijke de Jong van LEWIS:

Tel: +31 (0)20 220 0220

Email: albelli@teamlewis.com