albumprinter neemt Noors fotoproducten bedrijf over

~Onderneming breidt verder uit op de Europese markt van fotoproducten~

Amsterdam, 18 juni 2014 – albumprinter B.V., een in Europa toonaangevende aanbieder van fotoproducten, bekend van haar consumentenmerk albelli, heeft vandaag bekend gemaakt dat zij een definitieve overeenkomst is aangegaan met betrekking tot de overname van fotoknudsen A.S.

fotoknudsen, gevestigd in Bergen, Noorwegen, is één van de marktleiders in Noorwegen van persoonlijke fotoproducten, zoals fotoboeken, kalenders, kaarten, wanddecoratie, fotocadeaus en losse foto’s, die aangeboden worden via de website www.fotoknudsen.no. Het bedrijf, gestart in 1958 door de vader van de huidige CEO, Ole Bjorn Knudsen, heeft een rijke historie en onder Noorse consumenten en families een grote merkbekendheid. fotoknudsen had in 2013 een omzet van ongeveer €13.3 miljoen.

Door deze overname wordt de kracht van het fotoknudsen-merk, de klantfocus en lokale kennis van het Noorse consumentengedrag gecombineerd met de kennis van albumprinter op het gebied van marketing, technologie en productie van persoonlijke fotoproducten .

“Het doet ons genoegen het team van fotoknudsen te mogen verwelkomen zodat we onze talenten en sterke punten kunnen combineren ten behoeve van klanten in heel Europa. fotoknudsen AS brengt een sterk en herkenbaar merk met een bedrijfscultuur die is gericht op klanttevredenheid,” aldus Wouter Staatsen, Algemeen Directeur van albumprinter.

Ole Bjorn Knudsen, CEO van fotoknudsen voegt daaraan toe: “We zijn erg trots onderdeel te worden van één van de grootste en leidende bedrijven voor fotoproducten in Europa. Door deze combinatie kunnen wij ons aanbod en services naar onze klanten in Noorwegen nog verder verbeteren.”

Onder het voorbehoud dat wordt voldaan aan de reguliere opschortende voorwaarden, wordt de transactie naar verwachting in juli 2014 afgerond. Zowel het management als alle medewerkers van fotoknudsen zullen onderdeel gaan uitmaken van albumprinter, maar zij blijven onder het merk fotoknudsen opereren. De organisatie in Bergen, Noorwegen, blijft in de nabije toekomst onveranderd .

Over albumprinter

albumprinter is één van de grootste online aanbieders van fotoproducten in Europa en richt zich op klanten in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Zweden en Noorwegen. Sinds haar oprichting in 2003 heeft albumprinter haar fotoproducten aan meer dan 5 miljoen Europese consumenten geleverd. De onderneming exploiteert de consumentenmerken albelli, bonusprint, önskefoto en allfoto waarmee zij consumenten rechtstreeks bedient, en zij bedient gerenommeerde winkelketens door middel van een indirect model. albumprinter B.V. is onderdeel van Vistaprint N.V. Voor meer informatie:www.albumprinter.org enwww.albelli.nl

albumprinter, albelli, het albumprinter – en albelli logo zijn handelsmerken van albumprinter B.V. Alle andere merk- en productnamen die in dit bericht voorkomen zijn mogelijk handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Over fotoknudsen

fotoknudsen AS en de Knudsen familie hebben een lange historie van meer dan 55 jaar in de fotosector. Gevestigd in Bergen, Noorwegen is zij tot een van de Noorse marktleiders gaan behoren en richt zich daarbij op direct marketing, retail en productie. Daarnaast beheert fotoknudsen een online foto database met meer dan 650 miljoen foto’s van Noorse consumenten. Na een reorganisatie begin 2013, is het bedrijf een moderne speler geworden binnen de foto producten sector. Voor meer informatie:www.fotoknudsen.no.

Perscontacten:

albumprinter

Business Development Edwin de Greef, +31 6 519 59 299 of e.degreef@albumprinter.com

fotoknudsen

CEO Ole Bjorn Knudsen, +47 930 83 800 of
ole.bjorn.knudsen@fotoknudsen.no

Klik hier voor een PDF van het persbericht