Fotoboekenspecialist albelli viert vijfjarig jubileum

~ Bedrijf blijft groeien door innovatieve doorontwikkeling fotoboeken ~

AMSTERDAM, 26 juli 2013 – Fotoboekenspecialist albelli viert haar vijfjarig jubileum. De pionier in de fotoboekenbranche heeft de afgelopen jaren succesvol ingespeeld op de ontwikkelingen in de digitale en mobiele fotografie. Rolden er in 2009 tijdens een piekdag nog ruim 12.000 fotoboeken van de band in Den Haag, in 2012 waren dat er al ruim 32.000. Inmiddels is albelli één van de grootste aanbieders van fotoboeken in Nederland. In tegenstelling tot veel andere bedrijven kan albelli door deze groei nieuwe medewerkers blijven aannemen. Het afgelopen half jaar is het personeelsbestand dan ook met 20% gestegen.

De opkomst van de digitale camera’s en het gebruik van smartphones heeft ervoor gezorgd dat consumenten steeds meer foto’s maken. Veel hiervan belanden op de computer en worden daarna vergeten. albelli heeft ingespeeld op de behoefte om aan de slag te gaan met die foto’s. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in fotoboeken met de ontwikkeling van een eigen fotoboekenprogramma en -fabriek.

Fotoboeken zitten in het DNA van albelli. Het realiseren van innovaties op het gebied van fotoboeken is hiervan het gevolg. Vorige maand resulteerde dat nog in de introductie van themafotoboeken. Dit is een fotoboek waarbij consumenten enkel nog hun eigen foto’s in een fotoboek met een thema als bijvoorbeeld huwelijk of vakantie hoeven te slepen. In 2011 presenteerde albelli een toen nieuwe techniek voor het printen van platliggende fotoboeken, waarbij er geen bolling op de pagina is als je deze openslaat. Dergelijke (technische) innovaties zijn mogelijk door de continue doorontwikkeling van fotoboeken en printers binnen het bedrijf.

De fotoboekenmarkt is een nog relatief jonge branche. albelli heeft daarom de afgelopen periode consumenten bewust gemaakt van de mogelijkheden van digitale foto’s in fotoboeken. Tien jaar geleden had het merendeel van de consumenten nog geen digitale camera en vijf jaar geleden waren smartphones nog geen gemeengoed. Inspelen op ontwikkelingen op bijvoorbeeld het gebied van mobiel en social media zijn dan ook belangrijk om de adoptie van fotoboeken te blijven stimuleren.

“Het geeft ons een goed gevoel dat we al vijf jaar de dierbare momenten van mensen mogen vastleggen. Daardoor kijken we echt met een glimlach terug op de afgelopen jaren,” stelt Dennis van der Lubbe, Marketing Director Benelux bij albelli. “De introductie van digitale apparaten zoals camera’s en telefoons heeft deze groei technisch gezien mogelijk gemaakt. Daarnaast steken we ook veel energie in onze klantrelaties, aangezien zij de bestaansreden van albelli zijn. De reacties van onze klanten zijn voor ons dan ook een essentieel ingrediënt voor succes en verder productontwikkeling.”

Klik hier voor een PDF van het persbericht

Update je browser hier

We hebben Albelli.nl gebouwd met de nieuwste technologie. Hierdoor is de website sneller en gemakkelijker te gebruiken. Helaas ondersteunt de versie van je browser deze technologieën niet. (download Google Chrome)