albelli neemt het Britse bonusprint over

Amsterdam, 27 januari 2011

Online fotoboekenleverancier albelli neemt de Britse concurrent bonusprint over. bonusprint is de tweede acquisitie van albelli in het Verenigd Koninkrijk. Eerder werd Fotobook overgenomen. Door deze twee overnames wordt albelli in een keer een serieuze leverancier van fotoboeken in het Verenigd Koninkrijk. Kees Arends, algemeen directeur van albelli: “Het Verenigd Koninkrijk is voor ons een van de landen waar we hard willen groeien. De overname van bonusprint betekent een grote sprong voorwaarts.”

bonusprint behoudt voorlopig de eigen naam en website, maar gaat gebruik maken van de technische kennis, gebruiksvriendelijke software en de marketingkennis van albelli. “bonusprint is een zeer bekend, gerespecteerd consumentenmerk in Engeland. We zijn vol vertrouwen dat de klanten en partners van bonusprint de uitbreiding van het productaanbod en ons fotoboekprogramma gaan waarderen”, aldus Arends.

Over bonusprint
bonusprint is opgericht in 1965 en gevestigd in Hertfordshire ten noorden van Londen. bonusprint is in 45 jaar tijd getransformeerd van een maker van analoge fotoafdrukken naar een van de leidende online fotomerken in het Verenigd Koninkrijk. Anthony Ward, CEO van bonusprint: “We zijn blij dat we zijn samengegaan met albelli. We kunnen de kwaliteit van onze fotoboeken nu sterk verbeteren. Wij gaan op korte termijn ook succesvolle albelli producten als kalenders, agenda’s, wenskaarten, canvas, posters en fotoafdrukken aanbieden aan onze klanten.’’

Klik hier voor een PDF van het persbericht