Verjaardag wordt gecheckt op het toilet

Amsterdam, 13 november 2015 – Bijna de helft van de Nederlanders (45%) heeft een verjaardagskalender in zijn of haar toilet hangen. De kalender is hiermee de meest favoriete wanddecoratie in het kleinste kamertje van het huis. Foto’s van familie, een partner of vrienden zijn hier amper te vinden (11%). Dit blijkt uit onderzoek* van albelli, specialist in fotoproducten, onder ruim 1.000 respondenten.

Naast de verjaardagskalender checkt ruim een derde van de Nederlanders de verjaardagen van familie, vrienden en kennissen via Facebook. De digitale agenda (28%) en de papieren agenda (22%) zijn andere manieren waarmee geboortedagen worden bijgehouden. Vrouwen maken vaker gebruik van een papieren agenda, mannen gebruiken vaker de digitale versie.

Mannen willen niets persoonlijks aan de muur
Hoewel op het toilet naast de verjaardagskalender weinig wanddecoratie te vinden is, worden de wanden van de woonkamer wèl gevuld. De Nederlander geeft met name de voorkeur aan persoonlijke kiekjes van onder andere de natuur (33%), vakantiebestemmingen (31%), eigen kinderen (21%) of een (huis)dier (14%).

Vrouwen kiezen hierbij meestal voor (huis)dieren, vrienden of familie. Mannen kiezen liever voor een foto van een object zoals een auto of een gebouw. Jongeren onder de 24 jaar hebben een opvallende voorkeur voor foto’s met hun partner (41%) in tegenstelling tot 17% van de ouderen (55-plussers).

 Bart Westerveld, Country Manager Nederland: “We zien dat steeds meer mensen niet alleen foto’s bundelen in een fotoboek. De vraag naar gepersonaliseerde kalenders stijgt en steeds vaker worden bijzondere momenten afgedrukt op canvas, hout, plexiglas, aluminium of forex. Uit onze cijfers blijkt dat een foto op canvas het meest populair is. Andere materialen wanddecoratie als aluminium, plexiglas, hout en forex groeien sterk in populariteit.”

* Onderzoek uitgevoerd in september 2015, in samenwerking met Multiscope onder ruim 1.000 respondenten, representatief voor Nederland op geslacht, leeftijd, opleiding, arbeidsparticipatie, gezinssituatie en provincie.

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over albelli
albelli is onderdeel van albumprinter BV, één van de grootste fotoboekenproducenten in Europa. Het bedrijf produceert naast fotoboeken ook fotokalenders, telefoonhoesjes, wenskaarten, agenda’s en foto’s op canvas, forex, plexiglas, aluminium en hout. albumprinter is actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. albumprinter heeft een eigen productiefaciliteit in Nederland waar de productie plaatsvindt voor de gehele Europese markt. albelli werd in 2013 door Stichting Thuiswinkel Awards uitgeroepen tot meest populaire webshop in de categorie ‘Hobby en Cadeau’ en in 2014 door ABN AMRO verkozen tot Beste Webshop van Nederland. WUA! verkoos albelli in 2013 en 2014 tot beste aanbieder van fotoboeken en in 2015 tot beste aanbieder van foto op canvas. In september 2015 riep de Consumentenbond albelli uit als beste uit de test op het gebied van fotoboeken. Ook werd albelli gekozen als Beste Webshop in de categorie ‘cadeau’. In 2014 nam albumprinter het Noorse fotoknudsen A.S. over.

Voor meer informatie, een interview of ander beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Kirsten Spoelstra of Mijke de Jong van LEWIS PR:
Tel: +31 (0)20 220 0220
Email: albelli@lewispr.com

Update je browser hier

We hebben Albelli.nl gebouwd met de nieuwste technologie. Hierdoor is de website sneller en gemakkelijker te gebruiken. Helaas ondersteunt de versie van je browser deze technologieën niet. (download Google Chrome)